• Komende zaterdag de clash om eerste plaats in en tegen Nuenen.

Dongen wint van Blauw Geel ’38/Jumbo 023-1

Dongen JO23 speelt met tijd en wijlen prima voetbal. Het elftal beheerste tot nu toe alle drie de gewonnen wedstrijden. Maar….de ploeg beloont haar eigen spel niet. Afgelopen zaterdag speelde het tegen Blauw Geel uit Veghel. Volop mogelijkheden maar deze worden niet omgezet in doelpunten. Hierdoor laat het elftal van trainer-coach Lars Jansens iedere wedstrijd weer de tegenstander denken dat zij tegen Dongen een puntje, of misschien wel meer, mee zouden kunnen pakken. Zo ook afgelopen zaterdag. De ploeg won weliswaar maar gaf de bezoekers even de gedachten in Dongen een puntje mee te kunnen pakken door de 2-1 te laten scoren, waardoor hoop op meer. Het werd uiteindelijk een moeizame 3-1 zege na een matige slordige tweede helft. Komende zaterdag zullen de mouwen echter opgestroopt dienen te worden. Dan gaat Dongen JO23 naar medekoploper Nuenen: 9 punten uit drie wedstrijden, net als Dongen. Doch het doelsaldo is met 1 doelpunt beter dan dat van Dongen. Vorig seizoen werd het in Dongen 5-2, na een 4-2 ruststand.

Dongen begon weer vroeg te storen, hetgeen in de 3e minuut resulteerde in de eerste mogelijkheid. In de 12e  minuut was het de ver opkomende linkerverdediger Timo Schipper die niet zelfzuchtig was. In plaats van zelf de trekker over te halen speelde hij de bal af. Weg kans. Kort hierna was het weer de opkomende Schipper die voor gevaar zorgde door alleen op de keeper af te gaan en de bal af te spelen op de inkomende Burak Erbek. Zijn passen kwamen niet uit waardoor hij de bal compleet miste. In de 24e minuut was het dan toch raak. Uit weer een prima corner van Rijk Siemerink kon Burak Erbek, na een scrimmage in de vijf meter, de openingstreffer binnen schieten. Door het vroege storen wachtte Blauw Geel geduldig af om via de snelle uitval een kans te wagen. Met technisch voetbal had het geen kans tegen Dongen. Dongen opende via Gijs Timmermans met een lange crosspass op linksbuiten Erbek vaak gevaarlijk. Op slag van rust leek Dongen op een veilige 2-0 te komen. De inzet van Gijs Timmermans werd door een Blauw Geel verdediger van richting veranderd. Doelman Joran van Zutphen behoedde met een katachtige reflex zijn ploeg voor een grotere achterstand.

De tweede helft begon Dongen met verzorgd voetbal. Nadat weer een kans, na een voorzet van Rijk Siemerink, werd gemist, werd het in de 55e minuut toch 2-0. Een steekpass van Doguhan Ercan op de instartende Erbek werd door de laatste prima afgerond: 2-0. Het gemiste kansen festijn werd als maar groter en Blauw Geel maar hopen op een kansje, Die kwam een kwartier voor tijd. Een corner van Blauw Geel werd niet goed verwerkt door Dongen in het doelgebied waardoor Keije Sanders namens de bezoekers de aansluitingstreffer kon binnenschieten. “Zo’n doelpunt tegenkrijgen op dit niveau, dat kan echt niet,” merkte Lars Jansens na afloop getergd op. Hierdoor rook Blauw Geel bloed en ging brutaler voetballen. Dit resulteerde in schoten op Dongendoel die net over gingen. Dongen hield balbezit maar werd slordiger. Het gevolg was slechte passes. Maar gek genoeg ontstonden er volop kansen. Uiteindelijk werd 8 minuten voor tijd de verlossende 3-1 gescoord. Een lange uittrap van doelman Swen Heijstee belandde in de middencirkel bij Floris van Dongen, die op zijn beurt de wegstartende Erbek lanceerde. Deze aarzelde geen moment en zette de 3-1 op het scorebord. Het einde van een matige wedstrijd. “We hebben weer de kansen niet afgemaakt. We laten de tegenstander terug in de wedstrijd komen. Dit mag zaterdag niet gebeuren, want dan krijg je de deksel op de neus,” was na afloop in het kort het commentaar van Lars Jansens richting zijn spelers.

Met de spelersbus naar Nuenen.

Er rijdt een spelersbus naar Nuenen. Deze vertrekt om 13.30 uur vanaf sportpark De Biezen. Supporters die mee willen reizen graag om 13.15 uur aanmelden. Wie het eerst komt het eerst maalt. Reiskosten voor de mee-reizers? Eigen vrijwillige bijdrage.