• VV Dongen wil voetballen voor vrouwen een impuls geven.

Mooi is dat we bij VV Dongen inmiddels een meisjesteam hebben en we zouden ook graag een damesteam binnen de geledingen willen hebben en proberen dit een kans te geven.

Hier kunnen zich dames voor aanmelden en bij voldoende aantal leden kunnen we ze inschrijven in de KNVB vrouwencompetitie. We laten dames die willen voetballen een kans geven in Dongen.

Vooral voor vrouwen 30+

Er zijn veel mensen die best wel een uurtje in de week willen sporten, maar dan zonder veel verplichtingen. VV Dongen biedt in het seizoen 2021-2022 een gezellig alternatief, namelijk damesvoetbal op donderdagavond ( clubavond VV Dongen). Inmiddels hebben zich al zeven vrouwen zich hiervoor gemeld en het zou mooi zijn hier een mooie groep van te maken.

Gezellig onderling een 'potje ballen' is bij vrijwel geen enkele voetbalvereniging mogelijk, terwijl dit bij andere individuele sporten wel het geval – en eigenlijk heel normaal – is, b.v. atletiek en tennis.

VV Dongen biedt de mogelijkheid van “trimvoetbal voor vrouwen”, die 1 keer per week hun conditie op peil willen houden en daarna onderling een partijtje willen voetballen. Mochten er vrouwen zijn die ook wedstrijden willen spelen kunnen we overwegen deze in te schrijven voor 7x7 voetbal als lid van de KNVB. Dit zou de een volgende stap kunnen zijn maar belangrijker is voetbal voor vrouwen te bieden als gezellig trainingsdoel op donderdagavond en af te sluiten met een drankje in de kantine op de clubavond. Hoe mooi is dat.

Hopelijk gaan veel dames uit Dongen en omgeving positief reageren en kunnen we bij VV Dongen vervolgens spreken van een geslaagd experiment. We starten in september en ga vooral doen wat je allang had willen doen en maak elkaar enthousiast!

Meldt je aan bij info@vvdongen.nl.