• Trainer Osman Erbas: “We hebben echt twee punten verloren!”

Dongen speelt gelijk tegen naaste opponent Groene Ster.

Door Piet Scheepers.

Je zou de wedstrijd van Dongen op bezoek bij Groene Ster kunnen beschouwen als een degradatiekraker. Niets is minder waar. Dongen was deze middag de toonaangevende ploeg. Kansen volop, maar je zal wel moeten scoren. “Het rendement moet omhoog. Dat is dan ook het moeilijkste waarop je kunt trainen,” merkt Osman Erbas op. Hij heeft er het alle vertrouwen in dat het niet lang meer duurt eer de eerste overwinning gevierd kan worden. Grote man aan Dongenzijde deze middag was centrale verdediger Luke Hultermans. “Hij zat lekker in de wedstrijd!”

Dongen speelde deze middag met rouwbanden. Dit ter nagedachtenis aan het overleden lid, oud speler en voormalig hoofdtrainer van VV Dongen, Chris Schets.

“De eerste overwinning zou heel welkom zijn,” hoopt de hondstrouwe aanhang. Met dit gelijkspel schieten beide ploegen weinig op. Een voordeel voor Dongen is dat het aantal teams in de gevarenzone hetzelfde blijft en elkaar niet veel toegeeft qua punten. Kortom: Dongen krijgt de kans, zeker in deze vorm, om langzaam in te lopen!

Afwerken!  Dat was al in de eerste minuut het grote manco. Spits Sel Bastmeijer werd de diepte ingestuurd. De verdediging van Groene Ster verkeek zich op zijn snelheid. Maar gelukkig voor de Limburgers, helaas voor Dongen, ging het schot van Bastmeijer over het doel van Mark Voss. Het was vooral aan deze doelman te danken dat Groene Ster met 0-0 de rust haalde. Hij ranselde schoten van Thom Avontuur en Theo Martens uit de bovenhoek terwijl Fatih Kamaci ook nog eens zijn schot op de lat zag afketsen. Kort voor rust werd de man op de brommer, Adam Sesay, net buiten de zestien gevloerd. Dus weer een kans verkeken.

In de rust had de thuisploeg blijkbaar te horen gekregen dat zij de zaken even iets anders moesten gaan aanpakken. Dat resulteerde dat Groene Ster enkele malen dreigend voor het doel van Wessel Sprangers opdook. Ook de Limburgers misten precisie wat ook niet veel opleverde. Eén kans die door Wessel keurig met de voeten werd geparreerd. Dongen bleef intussen grossieren in kansen. Dongen wisselde Bastmeijer voor Giovanni Bombarda en de licht geblesseerde Kamaci voor Rijk Siemerink. Ook invaller Shenty Saez kreeg de mogelijkheid om Dongenop voorsprong te zetten. Maar het wilde maar niet lukken. Zelfs in blessuretijd kreeg Dongen een dikke kans via Sesay. Hij was langs zijn opponent gespurt, maar weer was het doelman Voss die Dongen van de eerste zege afhield.

“Het is ons weer niet gelukt om de volle buit te pakken. Maar toch biedt het vandaag getoonde spel perspectieven voor de toekomst,” besloot de hoopvolle elftalbegeleider Jan Gerrits sr.

Komende zondag komt Unitas uit Gorinchem op bezoek. Dit team staat op de vijfde plaats. Aanvang: 14 uur sportpark De Biezen.  En even voor de feestdagen, op zondag 11 december, komt nummer vier Hercules naar Dongen. Dan zullen we er ook weer een daverende derde helft aan koppelen onze DJ G-style.