• In Memoriam Chris Schets, oud-voetballer en voormalig hoofdtrainer VV Dongen.

Afgelopen weekeinde bereikte ons, VV Dongen, het droeve bericht dat Chris Schets is overleden. Hij zou 4 januari 2023 de respectabele leeftijd van 81 jaar hebben bereikt.

Erevoorzitter Peter van Hoppe herinnert zich Chris Schets als een prima lid, trainer, toeschouwer en een fijn mens die van ons is heengegaan.

“Chris Schets had in zijn jonge jaren al een goede naam opgebouwd in het amateurvoetbal. Diverse clubs waren echt geïnteresseerd in hem. Omdat hij begin jaren zeventig vanuit Bavel naar Dongen is komen wonen, lukt het ons een tussentijdse overschrijving te realiseren. Hij heeft vierenhalf jaar in ons eerste elftal gespeeld en was hiervan een groot gedeelte aanvoerder.

Na zijn voetbalcarrière heeft hij de nodige trainersdiploma’s behaald en is hij trainer geworden. Van 1985 tot en met 1988 is hij hoofdtrainer geweest van onze selectie. Na zijn trainerschap is hij samen met zijn echtgenote Toos een uiterst trouwe bezoeker van de thuiswedstrijden geweest. Na de dood van zijn echtgenote Toos is hij tot het laatst wekelijks een kritisch toeschouwer van ons eerste elftal geweest. Hij was die trouwe bezoeker die links van de tribune achter de dug-out van tegenstander stond.”

Namens de VV Dongen familie: R.I.P. Chris Schets.