• Even Voorstellen..

Deze week:  Theo Martens en Omar Milad.

Iedere week zetten wij een tweetal spelers in de spotlights die hun overeenkomst met de club hebben verlengd. Deze week twee nieuwelingen: Theo Martens en Omar Milad.

Ronn Buijs, van Reclameburo Pracht aan de Hoge Ham in Dongen en al jaren trouwe sponsor van de club, heeft de fotobewerking van de spelers verzorgt.

Theo Martens

De 30-jarige Theo Martens is een van de nieuwelingen in de selectie van Dongen 1. Hij gaf bij zijn vorige club, Achilles Veen, aan te willen stoppen met voetballen. Totdat VV Dongen bij hem aanklopte.  Hij is een typische voetballer die centraal in de verdediging of centraal in het middenveld op zijn best is.

Waarom heb je voor VV Dongen gekozen? Ken je spelers van de club?

“Nadat ik bij Achilles Veen aan gaf om te stoppen na dit seizoen, nam Dongen contact met mij op. Na een goed gesprek heb ik besloten om voor Dongen te gaan spelen. Ik ken een paar spelers door mijn verleden bij Willem II en eerdere trainingen bij Dongen. Destijds onder Clemens Bastiaansen.”

Wat voor een gevoel denk je bij VV Dongen te krijgen? “Ik hoop vooral plezier te gaan beleven bij Dongen. Als dat er is, komen vanzelf de prestaties!”

Hoe heb jij deze bizarre Corona-tijd als voetballer ervaren? “Vervelend, je traint alleen nog om fit te blijven. Normaal train je om te vlammen in het weekend!”

Wat zijn je verwachtingen als alles weer normaal is? En jouw toekomst bij VV Dongen? “Als alles weer “normaal” is, verwacht ik dat we weer lekker aan de bak mogen en er met z’n allen een mooi seizoen van gaan maken.”

Wil je nog wat kwijt naar de supporters? “Blijf allemaal heel gezond, dat is het allerbelangrijkste in het leven. En hopelijk tot na de zomer!”

Omar Milad

“Well I, Omar Milad, study in Eindhoven TU. Eindhoven is famous in Engineering as brainport region. It is one of the best regions in Europe for the technical studies. I study Industrial Engineering and Management. It is a 4 years study. I live in Tilburg. It’s in the middle between my university and the club Dongen.”

De boomlange Omar Milad woont in Tilburg en studeert op de TU in Eindhoven. Hij is trots dat dat hij hier kan studeren en trots dat hij bij VV Dongen mag voetballen. Maar hoe kwam hij vanuit Egypte bij VV Dongen terecht? Dat is dan heel simpel: de hedendaagse social media zorgt ervoor dat contacten heel dichtbij kunnen zijn.

Trainer Osman Erbas legt de kennismaking uit. “Omar heeft via Messenger contact gezocht met mij vanuit Egypte. Hij gaf aan dat hij naar Nederland zou komen om te studeren. Aangezien zijn studie 4 jaar gaat duren en wij met Khaddour in het verleden goede ervaringen hadden, wilde ik het een kans geven.” Khaddour was een Libanese voetballer die naar Nederland kwam om zich bij zijn Nederlandse vrouw te voegen. “Dat was nog in de tijd dat ik assistent was bij Arie van der Zouwen. Dongen verkeerde toen in een lastige periode en deze Khaddour bracht toen net dat stukje energie en power wat we misten!”

Sinds wanneer speel je bij VV Dongen?

“Ik ben 21 jaar oud en kom uit Cairo de hoofdstad van Egypte. In augustus 2020 ben ik naar Nederland gekomen en ben in september al bij VV Dongen begonnen te trainen. Daarvoor had ik rond februari contact met de trainer Osman en hij wilde mij samen met het team zien spelen. De eerste maand was ik op proef en nu ben ik, als middenvelder, onderdeel van de selectie.”

Bij welke clubs heb je voordien gespeeld? “Ik speelde bij El Gouna FC in de U23, een satellietclub van de Athletico Madrid Academy in Egypte. Ieder jaar reisden we naar Spanje om bij het grote Athletico toernooien te spelen. Een grote ervaring in mijn jonge carrière.”

Waarom koos je voor VV Dongen? ,, Toen ik wist dat ik naar Nederland ging om daar mijn studie te vervolgen, ging ik op zoek naar voetbalverenigingen. En zoals ik al zei, gaf trainer Osman mij deze kans bij VV Dongen.”

Wat voor een gevoel heb je bij VV Dongen? “Ik houd van de mensen hier. Het is alsof het hier een familie is.”

We zitten nu is Covid-19 corona tijd. Hoe ervaar jij dit hier in Nederland?

“Het is een hard gelag mijn eerste keer in Nederland gedurende corona en de lockdown. Ik wens dat alles weer snel bij het oude wordt zodat ik kan genieten van alles hier en snel mijn carrière bij Dongen kan starten.

Jouw toekomst de komende jaren bij VV Dongen? “Ik kijk vooruit en denk hoe ik het elftal kan helpen, door mijzelf te verbeteren en ook mijn prestaties weer op niveau te brengen na deze lange tijd zonder competitievoetbal.”

Heb je nog een boodschap voor de supporters?

“Ik heb nog niet de kans gehad Dongen-fans te ontmoeten. Ik hoop dat iedereen safe is. En ik kijk er naar uit om spoedig de aanhang op zondag te mogen ontmoeten.”