• Afscheid gras op hoofdveld VV Dongen

Na de wedstrijd tegen EVV uit Echt werd nog even stilgestaan bij dit bijzondere moment.

Voor de laatste keer werd er een officiƫle wedstrijd gespeeld op het hoofdveld van VV Dongen op gras.

Met pijn in het hart voor de echte voetbalfan want voetballen doe je toch op gras.Hier zijn we het allemaal over eens maar vanwege de beperkte capaciteit op sportpark De Biezen is kunstgrasveld de enige goede oplossing om de ontwikkelingen voor de komende jaren het hoofd te kunnen bieden.

De club groeit weer en ook zaterdagvoetbal is een landelijke trend die niet door VV Dongen is tegen te houden. Regeren is vooruitzien en vandaar dat we blij zijn dat de inspanningen van de afgelopen jaren resulteren in een nieuw kunstgrasveld, al geeft het een dubbel gevoel.

Niet alleen de laatste wedstrijd is gespeeld. De vrijwilligers hebben voor de laatste keer er weer voor gezorgd dat het veld er prima bij lag. De lijnen weer strak getrokken, de netten weer in de plooi en de boarding blonk als nooit tevoren. Ook voor deze mannen veranderd er veel maar ook zij zien de waarde van de noodzakelijke verandering.

In augustus zullen de sportieve activiteiten weer worden hervat en zal het veld klaar moeten zijn. Nieuw veld met nieuwe verlichting. Een hele klus maar we hebben er zin en vertrouwen in dat het goed gaat komen. Toekomstbestendig en klaar voor de volgende 100 jaar!

boarding wordt vakkundig gedemonteerd op 7 juni, daags na de wedstrijd.